iPhone z subskrypcją sprzętu: Apple podobno porzuca plany nowego modelu sprzedaży
Klienci coraz częściej zatrzymują swoje smartfony na dłużeja Apple rzekomo planował obejść ten trend i zwiększyć własną sprzedaż dzięki modelowi subskrypcji. Plotki krążą od 2022 roku na temat takiego modelu subskrypcji, w którym klienci mogą zatrzymać swojego iPhone'a tylko tak długo, jak długo płacą miesięczną opłatę. Zaletą dla klienta byłoby to, że co roku otrzymywałby nowego iPhone'a, podczas gdy Apple osiągałby średnio wyższą sprzedaż niż sprzedawanie klientom nowego smartfona co trzy do czterech lat.
Apple jak dowiedział się niedawno serwis Bloomberg, jego źródła twierdzą, że firma zrezygnowała z tych planów subskrypcji dowiedział się niedawno ze swoich źródeł. Ta zmiana planu ma wynikać przede wszystkim z faktu, że strategia dotycząca Apple Pay uległa zmianie, a usługa płatności nie będzie już oferować opcji płacenia za produkty w późniejszym terminie lub w kilku ratach. Według Bloomberga, fakt, że ta subskrypcja sprzętowa nie pojawiła się na rynku lata temu, wynika z problemów z zatwierdzeniami regulacyjnymi i błędami oprogramowania, które nie zostały jeszcze poprawione.
Apple mówi się również, że firma miała obawy, że ten model subskrypcji będzie zbyt silnie konkurował z subsydiowanymi smartfonami od operatorów sieci i z jej własnym programem aktualizacji iPhone'a, w którym nabywcy iPhone'a w USA mogą skutecznie płacić za swój smartfon w 24 miesięcznych ratach, a klienci mogą uaktualnić do nowego iPhone'a po dwunastu miesiącach. Obecnie Apple nie ma planów dotyczących subskrypcji sprzętu, podczas gdy opcje płatności ratalnych będą w przyszłości obsługiwane przez partnerów takich jak Klarna.