Między innymi, iPhone'y są szanowane za swoje podejście do prywatności, a Apple słynnie odmawia złamania szyfrowania nawet po wielokrotnych żądaniach ze strony FBI w 2015 roku. Niestety, dziesięć lat później Cupertino skapitulowało, tym razem z powodu nieustannej presji ze strony rządu Wielkiej Brytanii. W rezultacie nowi użytkownicy iPhone'ów nie będą już mogli korzystać z zaawansowanej ochrony danych.
9to5Mac zauważył powiadomienie na iPhonie z siedzibą w Wielkiej Brytanii, w którym napisano: "Apple nie może już oferować zaawansowanej ochrony danych (ADP) w Wielkiej Brytanii nowym użytkownikom" Nawet obecni użytkownicy będą musieli wyłączyć tę funkcję, jeśli chcą korzystać z funkcji iCloud. Ale jest to opcja opt-in, więc prawdopodobnie nie będzie to miało wpływu, chyba że wyraźnie ją włączyłeś. Jest to również powód, dla którego muszą Państwo zrobić to samodzielnie, ponieważ Apple nie ma możliwości zdalnego wyłączenia szyfrowania E2E.
Nie wpłynie to jednak na inne zaszyfrowane oferty Apple, takie jak iMessage, Keychain i Safari History. Jeśli mieszkają Państwo w Wielkiej Brytanii i korzystają z iCloud, to teraz jest dobry moment, aby przełączyć się na innego dostawcę pamięci masowej w chmurze lub użyć lokalnego komputera do tworzenia kopii zapasowych danych. Proces ten będzie uciążliwy i nigdzie nie będzie tak płynny, jak w ekosystemie Apple, ale mogą Państwo spać spokojnie, wiedząc, że Państwa dane są bezpieczne.