Dead Island 2: benchmarki na laptopie i desktopie
Zeszyty ćwiczeń
Obecnie prowadzimy nasze benchmarki gamingowe z tymi laptopami. Kliknięcie na zdjęcia przeniesie Cię na stronę główną danego producenta. Wszystkie inne systemy testowe (komputery typu tower, mini PC, ...) są wymienione na końcu artykułu.
Technologia
Dzięki łatwemu wejściu i intuicyjnemu sterowaniu, Dead Island 2 udaje się szybko urzec graczy.
Pierwszoosobowy tytuł ma również sporo do zaoferowania pod względem graficznym. Amerykańskie (pagórkowate) krajobrazy, w których osadzono Dead Island 2, błyszczą m.in. wysokim poziomem foresightu, wymyślnymi budynkami i wieloma szczegółami - czy to w środku, czy na zewnątrz. Modele postaci i efekty (dym, iskry itp.) również robią wrażenie. Drobne błędy w grafice i clippingu, na które natknęliśmy się w trakcie testu, nie stanowią ogólnie większego problemu.
Menu graficzne również raczej nie wymaga krytyki. Zmiany są stosowane bez ponownego uruchomienia, a do poszczególnych ustawień są krótkie objaśnienia. O ile rozdzielczość, tryb obrazu, VSync, maksymalną liczbę klatek na sekundę, pole widzenia, rozmycie ruchu i jasność (SDR lub HDR) można regulować w zakładce wyświetlania, o tyle ponad 10 opcji detali czeka w menu rozszerzonym, które można globalnie dostosować poprzez presety. Za wygładzanie krawędzi odpowiada albo FXAA, albo TAA. Na pokładzie znalazły się technologie AMD - FSR 2 i Variable Shading. Brakuje specjalnych funkcji Nvidii, takich jak DLSS.
Pod względem technicznym Dead Island 2 sprawia całkiem dojrzałe wrażenie w stosunku do wielu innych wydanych ostatnio gier, jeśli pominąć sporadyczne szarpanie, które w naszym doświadczeniu może wystąpić niezależnie od wydajności sprzętu i wybranych ustawień. Fakt, że shadery muszą być optymalizowane przy każdym uruchomieniu gry, nie jest zauważalny ze względu na dość krótki czas trwania (bez porównania do The Last of Us) zwłaszcza że filmiki intro można pominąć, a czasy ładowania są przyjemnie krótkie (przynajmniej na dyskach SSD).
Benchmarki
Ponieważ Dead Island 2 nie zawiera zintegrowanego benchmarku, korzystamy ze specjalnie zdefiniowanej sekwencji. Po samouczku główny bohater trafia do rezydencji znanej gwiazdy Hollywood i może przez chwilę poruszać się bez zombie, co sprzyja powtarzalności pomiarów i wyników.
Jak widać na poniższym filmiku, biegamy z bohaterem przez dobre 20 sekund po stylowej rezydencji, gdzie znajduje się także kilka innych postaci. Liczba klatek na sekundę została zarejestrowana za pomocą narzędzia CapFrameX. Ponieważ jest to szybki tytuł z perspektywy pierwszej osoby, średni framerate powinien być co najmniej na poziomie 40, a jeszcze lepiej 60 FPS.
Wyniki
FHD (1.920 x 1.080)
Wymagania graficzne Dead Island 2 określilibyśmy jako umiarkowane. Z iGPU na poziomie Intel Iris Graphics G7trzeba się ograniczyć do 1280 x 720 pikseli i ustawień minimalnych (nieco ponad 50 FPS), ale z mocniejszymi iGPU, jak np Radeon 680M, z drugiej strony możliwe jest uzyskanie użytecznej liczby klatek na sekundę także w rozdzielczości 1 920 x 1 080 (ok. 60 FPS @Low, ok. 40 FPS @High). Dopiero od ustawienia Ultra i dalej dedykowany procesor graficzny klasy średniej jest absolutnie konieczny.
Dead Island 2 | |
1920x1080 Low Preset AA:Low T 1920x1080 Medium Preset AA:High T 1920x1080 High Preset AA:High T 1920x1080 Ultra Preset AA:High T | |
AMD Radeon RX 7900 XTX, i9-12900K | |
NVIDIA GeForce RTX 4080, i9-12900K | |
NVIDIA GeForce RTX 4090 Laptop GPU, i9-13900HX | |
NVIDIA GeForce RTX 4080 Laptop GPU, i9-13900HX | |
NVIDIA GeForce RTX 4060 Laptop GPU, i9-13900HX | |
NVIDIA GeForce RTX 4050 Laptop GPU, i9-13900HX | |
AMD Radeon RX 6800S, R9 6900HS | |
AMD Radeon 680M, R9 6900HS | |
Intel Iris Xe Graphics G7 96EUs, i7-1165G7 |
QHD (2,560 x 1,440)
2 560 x 1 440 pikseli wymaga nieco więcej od karty graficznej, choć i tu wystarczy w miarę aktualny GPU ze średniej półki (wyznaczyliśmy ponad 70 FPS z RTX 4050 na maksymalnych ustawieniach).
Dead Island 2 | |
2560x1440 Ultra Preset AA:High T | |
AMD Radeon RX 7900 XTX, i9-12900K | |
NVIDIA GeForce RTX 4080, i9-12900K | |
NVIDIA GeForce RTX 4090 Laptop GPU, i9-13900HX | |
NVIDIA GeForce RTX 4080 Laptop GPU, i9-13900HX | |
NVIDIA GeForce RTX 4060 Laptop GPU, i9-13900HX | |
NVIDIA GeForce RTX 4050 Laptop GPU, i9-13900HX |
UHD (3.840 x 2.160)
Wymagania sprzętowe w sektorze 4K również nie są przesadnie wysokie. Nawet a GeForce RTX 4050 (z wysokim TGP) trzaska w maksymalnych detalach granicę 40 FPS.
Dead Island 2 | |
3840x2160 Ultra Preset AA:High T | |
AMD Radeon RX 7900 XTX, i9-12900K | |
NVIDIA GeForce RTX 4080, i9-12900K | |
NVIDIA GeForce RTX 4090 Laptop GPU, i9-13900HX | |
NVIDIA GeForce RTX 4080 Laptop GPU, i9-13900HX | |
NVIDIA GeForce RTX 4060 Laptop GPU, i9-13900HX | |
NVIDIA GeForce RTX 4050 Laptop GPU, i9-13900HX |
Uwaga
Ponieważ testy gier są bardzo czasochłonne i często ograniczone limitami instalacji lub aktywacji, w chwili publikacji możemy przedstawić Wam jedynie część benchmarków. W najbliższych dniach i tygodniach będziemy dodawać kolejne karty graficzne.
Overview
All test systems
Strona | Grafikkarte | Prozessor | Arbeitsspeicher |
---|---|---|---|
Notebooki | |||
XMG Neo 17 E23 | Nvidia GeForce RTX 4090 @175 W TGP (16 GB GDDR6X) | Intel Core i9-13900HX | 2 x 16 GB DDR5 |
Schenker Key 17 Pro E23 | Nvidia GeForce RTX 4080 @175 W TGP (12 GB GDDR6X) | Intel Core i9-13900HX | 2 x 16 GB DDR5 |
XMG Pro 15 E23 | Nvidia GeForce RTX 4060 @140 W TGP (8 GB GDDR6) | Intel Core i9-13900HX | 2 x 16 GB DDR5 |
XMG Focus 15 E23 | Nvidia GeForce RTX 4050 @140 W TGP (6 GB GDDR6) | Intel Core i9-13900HX | 2 x 16 GB DDR5 |
Asus ROG Zephyrus G14 | AMD Radeon RX 6800S (8 GB GDDR6) & AMD Radeon 680M | AMD Ryzen 9 6900HS | 2 x 16 GB DDR5 |
Tower-PCs | |||
Custom I | Nvidia GeForce RTX 4080 (16 GB GDDR6X) AMD Radeon RX 7900 XTX (24 GB GDDR6) |
Intel Core i9-12900K | 2 x 16 GB DDR4 |
Custom II | Palit GeForce RTX 4090 GameRock OC (24 GB GDDR6X) Nvidia GeForce RTX 3090 FE (24 GB GDDR6X) Nvidia GeForce RTX 3060 Ti (8 GB GDDR6X) Nvidia Titan RTX (24 GB GDDR6) lNvidia GeForce RTX2070 Super (8 GB GDDR6) Nvidia GeForce RTX 2060 Super (8 GB GDDR6) KFA2 GeForce GTX 1660 Super (6 GB GDDR6) PNY GeForce GTX 1660 (6 GB GDDR5) KFA2 GeForce GTX 1650 Super (4 GB GDDR6) AMD RadeonRX 6950 XT (16 GB DDR6) AMD Radeon RX 6800 (16 GB DDR6) AMD Radeon RX 6700 XT (12 GB DDR6) AMD Radeon RX 6650 XT (8 GB GDDR6) AMD Radeon RX 6600 (8 GB GDDR6) AMDRadeon RX 5700 XT (8 GB GDDR6) AMD Radeon RX5700 (8 GB GDDR6) AMD Radeon RX 5600 XT (6 GB GDDR6) AMD Radeon RX 5500 XT (8 GB GDDR6) |
AMD Ryzen 9 7950X | 2 x 16 GB DDR5 |
Mini-PC | |||
Minisforum NUCXi7 | Nvidia GeForce RTX 3070 @125 W TGP (8 GB GDDR6) | Intel Core i7-11800H | 2 x 8 GB DDR4 |
Minisforum HX99G | AMD Radeon RX 6600M @100 W TGP (8 GB GDDR6) | AMD Ryzen 9 6900HX | 2 x 16 GB DDR5 |
Morefine S500+ | AMD Radeon RX Vega 8 | AMD Ryzen 9 5900HX | 2 x 16 GB DDR4 |
Zotac ZBOX CI665 Nano | Intel Iris Xe Graphics G7 (96 CUs) | Intel Core i7-1165G7 | 2 x 8 GB DDR4 |
monitory 4K | System operacyjny | Sterownik Nvidia | Sterownik AMD |
---|---|---|---|
Philips Brilliance 329P9H, Gigabyte M32U | Windows 11 | ForceWare 531.79 | Adrenalin 23.4.3 |