INMOTION E20: Test "najłatwiejszego do nauczenia" monocykla elektrycznego na świecie
INMOTION zazwyczaj oferuje swoje "e-kołahttps://inmotion-store.com/product-category/electric-unicycles/ " lub EUC na rynku dla dorosłych i/lub entuzjastów; jednakE20 jest produktem przyjaznym dla początkujących. Jest to również rodzinny-zorientowany na rodzinę, szczycący się najłatwiejszą na świecie krzywą uczenia się w swojej klasie dzięki swojej"samobalansującej" naturze.
Niemniej jednak, osiąga on również maksymalną prędkość 20 mil na godzinę (mph; prawie tak szybko, jak większość rowerów elektrycznych) dzięki silnikowi o mocy szczytowej 450W/900W. Czy naprawdę można nauczyć się na nim jeździć w zaledwie 3 minuty, jak zapewnia producent OEM?
Pierwsze wrażenia
Pomimo tej uciążliwej perspektywy, E20 ma dość nieszkodliwy wygląd po wyjęciu z pudełka, dobrze zapakowany w zakrzywioną plastikową obudowę wykończoną na biało, która zakrywa większość kół i elementów wewnętrznych, w przeciwieństwie do bardziej odsłoniętego, funkcjonalnego wyglądu innych INMOTION EUC. Jego minimalistyczny design zawiera uchwyt w kolorze czarnym, który również zakrzywia się wokół górnej części, oraz pedały, które można złożyć, aby zachować kompaktowość podczas przechowywania.
Z tyłu znajduje się gumowa osłona portu ładowania, która działa również jako podstawka chroniąca E20 przed uszkodzeniem, gdy nie jest używany.
Powyżej znajduje się okrągła kratka, która jest przeznaczona dla wbudowanego głośnika pojazdu.
E20 ma również podwójne światła akcentujące wzdłuż nadkoli. Po wyjęciu z pudełka są one niebieskie, choć kolor można zmienić w aplikacji (więcej na ten temat później).
E20 jest również dostarczany z ładowarką transformatorową, wyborem adapterów gniazd UE lub USA (ale niestety nie Republiki Irlandii / Wielkiej Brytanii) oraz instrukcją obsługi, która między innymi radzi właścicielowi, aby używał sprzętu ochronnego z pojazdem.
Design
Bliższe spojrzenie na E20 pokazuje, że jest to (jak szybko zauważyła internetowa społeczność EUC ) technicznie nie EUC) technicznie nie jest to EUC. W rzeczywistości ma 2 koła umieszczone obok siebie, aby zwiększyć bezpieczeństwo i stabilność rowerzysty.
Z drugiej strony, dodatkowe koło ma szereg zalet, które sprawiają, że stosunkowo łatwo jest nauczyć się montować E20 i ruszać w drogę. Instrukcja obsługi pojazdu i przewodnik szybkiego startu zalecają takie środki, jak korzystanie z pomocy ściany (lub osoby) na początku, chociaż nie minęło zbyt wiele czasu, zanim byłem w stanie postawić na nim jedną stopę, a następnie drugą na otwartej przestrzeni.
Może to rzeczywiście część tego, co sprawia, że tak łatwo jest na nim stanąć i pilotować do przodu i do tyłu, chociaż szczerze mówiąc uważam, że może to również ograniczać zdolność do nagłego skrętu, szczególnie przy niskich prędkościach, a także prawdopodobnie dla kogoś o moim wzroście. Odnoszę wrażenie (konsumując zawartość EUC https://www.youtube.com/watch?v=b_sMspzq4ac w trakcie badań), że prawdziwy jednokołowiec byłby bardziej elastycznyaczkolwiek trudniejszy i trudniejszy do opanowania.
Ponadto nadal możliwe jest nadmierne wyważenie, ponieważ podwójne koło E20 może naprawdę ukarać użytkownika, jeśli przechyli się zbyt mocno w jednym kierunku. W takim przypadku zbyt kuszące jest, aby zeskoczyć i pozostawić go samemu sobie (patrz poniżej).
Może to być również to, co pomaga E20 nabrać prędkości, chociaż w tym celu zaleca się dużo płaskiej, otwartej przestrzeni.
Z drugiej strony, podwójne koła nie wydają się pomagać pojazdowi na terenie innym niż podłoga w pomieszczeniu lub beton, szczerze mówiąc: wydaje się, że całkowicie nie nadaje się do żwiru lub trawy, zwłaszcza dlatego, że 14-calowe opony są nadmuchiwane i podatne na zaczepianie o rzeczy.
Safety Features
E20 jest głęboko skoncentrowany na bezpieczeństwie w swoim zestawie funkcji, a zatem jest oceniany jako wyposażony w reflektor i czerwone tylne światło, z których oba działają zgodnie z reklamą i są dość jasne.
INMOTION zapewnia również bezpieczeństwo, wyposażając E20 w czujniki wykrywania przechyłu, które natychmiast powodują głośne, uciążliwe sygnały dźwiękowe, gdy tylko przewróci się na bok. Jego światła akcentujące również migają na czerwono, z których żadne nie zatrzymuje się, dopóki nie odłożysz urządzenia z powrotem do pozycji pionowej i dwukrotnie naciśniesz przycisk zasilania, aby przywrócić równowagę.
Wreszcie, E20 ma również poduszki na nogi tuż pod uchwytem, które są bardziej wygodne niż bezpieczne.
App & features
E20 wymaga połączenia z aplikacją INMOTION (dla iOS lub Android) w celu prawidłowej inicjalizacji. Pozwala ona również użytkownikowi zarejestrować się jako właściciel pojazdu, połączyć się z urządzeniem i sterować niektórymi jego funkcjami.
Jest to na przykład jedyny sposób na przełączanie się między trybami Początkującym, Normalnym i Sportowym, które określają, jak szybko pojazd może jechać.
Ekran główny ma dość dobry, przejrzysty układ, z 4 kartami "wydajności", które pokazują przydatne wskaźniki, takie jak czas jazdy i maksymalna prędkość przy pierwszym uruchomieniu, ale można je dostosować i rozszerzyć o szereg alternatywnych kart, które obejmują moment obrotowy, średnią prędkość i zużycie baterii.
Jest również dość jasny i zwięzły (przynajmniej w języku angielskim), z kilkoma dziwnymi wyborami słów lub błędnymi nazwami (chociaż "ciepłe" wskazówki są nowe, podobnie jak "widzę", aby potwierdzić powiadomienia).
Wreszcie, domyślnie ma ciemny motyw.
Podoba mi się aplikacja, która ma wiele zalet, takich jak zapasowe sterowanie światłami. W rzeczywistości nie może aktywować urządzenia - chociaż nie wyłącza się, gdy traci połączenie, co jest ulgą. Do tej pory nie wystąpiły również żadne poważne awarie oprogramowania. Dostęp do ustawień jest jednak zablokowany, chyba że E20 jest podłączony.
Performance
Zgodnie z ciągłym trope bezpieczeństwa, E20 jest dostarczany w wyżej wspomnianym trybie dla początkujących o niskiej prędkości po wyjęciu z pudełka. Rzeczywiście pomaga on budować pewność siebie podczas nauki jazdy, chociaż łatwiej było mi utrzymać równowagę przy wyższych prędkościach (jak w przypadku mojego roweru elektrycznego), nie wspominając już o wykonywaniu jakichkolwiek manewrów skrętu.
W związku z tym miałem wiele problemów z weryfikacją jego znamionowej prędkości maksymalnej, ponieważ pojazd szczerze mówiąc nadaje się tylko do idealnie płaskiego betonu, chwiejąc się w niepokojący sposób nawet na najlepszych i najbardziej płaskich drogach w okolicy (których nie ma zbyt wiele; witamy w Irlandii). Mógłbym go również napędzać na najdelikatniejszych zboczach, co każe mi wątpić w specyfikację wspinaczki do 15 °.
E20 bardzo dobrze radzi sobie ze swoimi funkcjami zapobiegającymi zderzeniom, zapewniając, że będzie słyszalny, jeśli na przykład zdarzy mu się uderzyć w ścianę lub krawędź.
Zbyt szybkie cofanie się lub nabranie jakiejkolwiek prędkości w trybie dla początkujących również skutkuje bardziej admiracyjnym sygnałem dźwiękowym.
E20 może być również używany do strumieniowego przesyłania dźwięku z urządzeń mobilnych. Łączy się przez Bluetooth, podobnie jak wiele innych zewnętrznych głośników bezprzewodowychi wydaje się mieć dobry zasięg - lepszy niż rzeczywista aplikacja INMOTION, chociaż wyniki te mogą zależeć od smartfona używany.
Jest również zaskakująco głośny i wyraźny, z wyjątkiem najwyższych poziomów głośności - jednak jest również zakłócany przez gwizdanie i biały szum, który maszyna również wytwarza, którego wysokość i ton szczerze wydaje się być pod wpływem częstotliwości oświetlenia RGB. W połączeniu z hałasem silnika, jest to szkodliwe dla ogólnego wrażenia dźwiękowego.
Pod koniec okresu testowego, INMOTION wysłał również fotel wykonany tak, aby pasował do E20.
Został on wykonany z materiału przypominającego skórę, który był nieco przetarty i podarty, choć może to być spowodowane kwestiami związanymi z transportem lub po prostu tym, że jest to produkt przedprodukcyjny: Mam nadzieję, że egzemplarze przeznaczone do sprzedaży detalicznej nie będą wyglądały w ten sposób.
Nie jest to konwencjonalne siedzenie monocyklowe, ponieważ jest solidne i nieco wyściełane, z uchwytem z tyłu.
Jest on instalowany na E20 za pomocą systemu pasków na rzepy na spodzie, które nie wydają się wystarczająco bezpieczne, a także wpływają na wygląd pojazdu, ponieważ dolny pasek jest również przymocowany za pomocą wstępnie nałożonego kleju.
Po zainstalowaniu zwiększa wysokość E20 i zapewnia jeszcze łatwiejszy sposób montażu.
Z drugiej strony, wpływa to również na równowagę kierowcy (z mojego doświadczenia) i powoduje, że urządzenie samo się przechyla do tyłu z powodu dodatkowego ciężaru. Musiałem ponownie skalibrować urządzenie, aby naprawić ten problem.
E20 ładuje się jak wiele standardowych rowerów elektrycznych za pomocą zasilacza 100-240 V ~ 60 Hz, który nie wydaje się zbytnio nagrzewać podczas użytkowania.
Ogólnie rzecz biorąc, dobrze się bawiłem tym innowacyjnym małym pojazdem - o ile nie wymagałem od niego zbyt wiele. Szczególnie podoba mi się konstrukcja, zwłaszcza pedały, które są solidne (jak małe deski do biegania Ford F-150 Lightning Switchgear: wytrzymały terenowy elektryczny pickup rzuca wyzwanie Rivian i Cybertruck w przebraniu Raptora ), zawsze niezawodne i można je regulować pod względem "twardości" (siły nacisku potrzebnej do zmiany kierunku) w aplikacji.
Z drugiej strony, mam E20 do testów od około 2 tygodni i nadal uważam, że jestem ograniczony do poziomu skakania z nim po domu."3-minutowa" krzywa uczenia się utrzymuje się - aczkolwiek tylko wtedy, gdy jest stosowana do procesu faktycznej nauki wsiadania i pozostawania na urządzeniu oraz wykonywania podstawowych czynności, takich jak jazda tam iz powrotem (wykonywana przez pochylanie się w odpowiednim kierunku).
Nie minęło zbyt wiele czasu, zanim poczułem, że praktycznie robię to za pomocą Mocy - jednak wszystko, co bardziej skomplikowane, takie jak utrzymanie równowagi podczas nabierania prędkości, zajmuje nieco więcej czasu - i to nie tylko dlatego, że jego bezpieczeństwo odbywa się kosztem zaawansowanej mobilności.
Co prawda, na te spostrzeżenia mogą mieć wpływ moje ogólne umiejętności i zdolności sportowe (które nigdy nie były dla mnie zadowalające); niemniej jednak jest oczywiste, że jeśli chcę osiągnąć poziom typu YourAubsome w najbliższym czasie, mogę potrzebować innego EUC.
E20 o stopniu ochrony IP5X wydaje się również wystarczająco wytrzymały dzięki swojej powłoce: nawet najgorszy wypadek, jaki miał do tej pory, spowodował, że niewiele więcej niż część zewnętrznej powłoki wyskoczyła z klipsów, a ja i tak byłem w stanie wepchnąć ją z powrotem na miejsce.
Z drugiej strony, zewnętrzny plastik nabawił się znacznej liczby małych, ale nieusuwalnych zadrapań i rys - chociaż było to prawdopodobnie nieuniknione, ponieważ testowałem jego dobrze reklamowane funkcje bezpieczeństwa z całym współczuciem dla Boston Dynamics inżyniera Boston Dynamics. Mogą one jednak wpłynąć na wartość odsprzedaży w dłuższej perspektywie.
Pros
+ Konstrukcja przyjazna dla początkujących; nie wymaga montażu
+ Funkcja samobalansowania jest solidna i niezawodna
+ Długa żywotność baterii
+ Silnik zapewnia prędkości zgodne z reklamą
+ Aplikacja jest przyjazna dla użytkownika, dobrze zaprojektowana i zawiera informacje
+ RGB
Wady
- Manewrowość mogłaby być lepsza
- Hałaśliwa, nawet gdy nie jest w ruchu
- Wbudowany głośnik jest mniej użyteczny przy wysokiej głośności
- Mniejsza użyteczność na nierównym terenie
Verdict
Ostatecznie uważam, że E20 może, jak sugeruje producent OEM, najlepiej nadawać się dla dzieci - najlepiej z rodzicami, którzy mogą je uważnie monitorować. W związku z tym sprzęt ochronny, taki jak ochraniacze na kolana i łokcie, a także kask, są koniecznością podczas korzystania z tej maszyny. Z drugiej strony, nie doznałem jeszcze niczego podobnego do poważnych obrażeń w wyniku jazdy na nim - co jest fajne, chociaż nie sądzę, żebym zastąpił nim mój e-rower.
Jak na ironię, wolałbym używać go bez siodełka. Szczerze mówiąc, wydaje się ono niepotrzebne i stanowi zbyt dużą kulę u nogi dla dorosłego rowerzysty, może z wyjątkiem wyjątkowo długich sesji jazdy.
W związku z tym INMOTION szacuje, że powinieneś uzyskać ~ 30 kilometrów (~ 19 mil) na jednym ładowaniu, co wydaje się utrzymywać - zabicie baterii zajmuje kilka dni, co można również monitorować w aplikacji.
Cena i dostępność
Wydaje się, że INMOTION porzucił wcześniejsze plany plany aby umieścić E20 na Kickstarterze; zamiast tego, pierwsza generacja podstawowego EUC będzie dostępna bezpośrednio od producenta OEM za $399 od teraz.
Transparency
The selection of devices to be reviewed is made by our editorial team. The test sample was provided to the author as a loan by the manufacturer or retailer for the purpose of this review. The lender had no influence on this review, nor did the manufacturer receive a copy of this review before publication. There was no obligation to publish this review. We never accept compensation or payment in return for our reviews. As an independent media company, Notebookcheck is not subjected to the authority of manufacturers, retailers or publishers.
This is how Notebookcheck is testing
Every year, Notebookcheck independently reviews hundreds of laptops and smartphones using standardized procedures to ensure that all results are comparable. We have continuously developed our test methods for around 20 years and set industry standards in the process. In our test labs, high-quality measuring equipment is utilized by experienced technicians and editors. These tests involve a multi-stage validation process. Our complex rating system is based on hundreds of well-founded measurements and benchmarks, which maintains objectivity. Further information on our test methods can be found here.