Recenzja hulajnogi elektrycznej Joyor S5 - styl i wysoki komfort jazdy
Producent Joyor ma duże portfolio hulajnóg elektrycznych. S5 to podstawowy model z serii S, który charakteryzuje się zawieszeniem z przodu iz tyłu oraz oponami o grubym profilu.
Hulajnoga jest sprzedawana z i bez ABE, w Niemczech ogólne pozwolenie na użytkowanie jest ważne, ponieważ hulajnogi elektryczne muszą być zatwierdzone, jeśli są używane poza terenem prywatnym.
W Niemczech maksymalna prędkość jest ograniczona do 20 km/h; w innych krajach S5 może poruszać się z prędkością 25 km/h. Joyor oferuje niektóre modele z dwoma silnikami, po jednym na każde koło, co nie jest możliwe w przypadku S5. Cena detaliczna wynosi 579 euro.
Dane techniczne | Joyor S5 |
---|---|
Bateria | 624 Wh |
Napęd | Napęd na tylne koła z 500-watowym silnikiem bezszczotkowym |
Prędkość maksymalna | 20 km/h (D) / 25 km/h |
Zasięg według producenta | 40 km |
Ładowarka | 130 W |
Udźwig | 120 kg |
Opony | 10 x calowe, opony pneumatyczne |
Układ hamulcowy | Hamulce tarczowe, mechaniczne; elektryczny hamulec silnikowy |
Masa | 21,55 kg |
Oświetlenie | Światła LED z przodu i z tyłu |
Inne cechy | Wahacz przesuwny, zawieszenie przednie i tylne |
Unboxing i montaż - Joyor S5 nie wymaga prawie żadnej pracy
Joyor S5 jest dostarczany w dużym kartonowym pudełku i jest dobrze zabezpieczony. Oprócz hulajnogi opakowanie zawiera ładowarkę, instrukcję obsługi, narzędzie wielofunkcyjne i zapasową dętkę.
Hulajnoga jest w dużej mierze wstępnie zmontowana, jedynie kierownica wymaga jeszcze przykręcenia. Jednak wszystkie elementy na kierownicy, takie jak wyświetlacz i uchwyty, są już na swoim miejscu. Wszystkie kable są już ułożone i podłączone. Dzięki temu montaż trwa zaledwie kilka minut.
Pozostaje tylko sprawdzić ciśnienie powietrza w oponach i naładować akumulator. Instrukcje są napisane w kilku językach, w tym niemieckim, i są dobrze zilustrowane.
Joyor S5 | SoFlow So4 Pro Gen 2 | Niu KQi3 Max | Skuter elektryczny Xiaomi 4 Pro | |
---|---|---|---|---|
Pojemność baterii | 624 Wh | 504 Wh | 608 Wh | 446 Wh |
Prędkość maksymalna | 20 km/h | 25km/h | 20 km/h | 25 km/h |
Moc znamionowa/moc maksymalna | 500/500 watów | 500/1000 watów | 450/900 watów | 350/700 watów |
Maks. Zdolność pokonywania wzniesień | 15 % | 27-33 % | 25 % | 20 % |
Waga | 21,55 kg | 18,73 kg | 21,1 kg | 17,4 kg |
Opony | 10" | 10" | 9,5" | 10" |
Maks. Udźwig | 120 kg | 150 kg | 120 kg | 120 kg |
Funkcje i działanie - Joyor S5 z dużą baterią
Najbardziej charakterystyczną cechą modelu Joyor S5 jest pochylony wahacz. Nietypowe prowadzenie przedniego koła dodatkowo podkreśla pomarańczowy lakier. Konstrukcja nie tylko zapewnia płynną jazdę: producent zainstalował również amortyzację. Tylny wahacz jest również skonstruowany w ten sam sposób, dzięki czemu S5 jest w pełni zawieszony.
Napęd zapewnia 500-watowy silnik bezszczotkowy umieszczony w tylnym kole. Czerpie on energię z akumulatora o pojemności 624 Wh, który znajduje się w podnóżku. Kolorowy wyświetlacz LC dostarcza informacji o aktualnej prędkości, trybie wspomagania, dziennym przebiegu, a także łącznej liczbie kilometrów. Wyświetlacz i napęd są sterowane za pomocą jednostki sterującej na lewej manetce. Przepustnica kciukowa znajduje się na prawym uchwycie.
Pneumatyczne opony mają rozmiar 10 cali i wyraźny profil. Mają również duży przekrój, co zapewnia wysoki poziom tłumienia drgań i emanuje off-roadowym urokiem. Joyor opiera się na potrójnym układzie hamulcowym. Na każdym kole zainstalowano mechaniczny hamulec tarczowy, który jest wspomagany przez hamulec elektryczny, który jest realizowany przez silnik - skuter odzyskuje energię w tym procesie.
Ergonomię zapewnia duży podnóżek, na którym obie stopy mogą siedzieć obok siebie. Jest on również gumowany i profilowany. Uchwyty mają ergonomiczne płetwy, a dźwignie hamulca nie są regulowane, ale również mają ergonomiczny kształt. Dzwonek jest zintegrowany z uchwytem na lewej dźwigni hamulca i jest łatwo dostępny.
Według producenta, Joyor S5 posiada tempomat, który można wybrać za pomocą menu. W teście nie było to jednak możliwe. Tylne koło jest zakryte błotnikiem, ale szczelina pozostaje otwarta. Baterii nie można wyjąć, gniazdo ładowania znajduje się na górze i jest chronione gumową osłoną.
Wysokość kierownicy można regulować, a pozycja jest blokowana za pomocą szybkozamykacza. Kierownicę można również całkowicie złożyć. Mechanizm składania jest dodatkowo zabezpieczony, aby zapobiec wypadkom. Po złożeniu kierownica jest również zabezpieczona, co umożliwia przenoszenie hulajnogi.
Sprzęt oświetleniowy - brak kierunkowskazów na hulajnodze Joyor
Joyor S5 posiada minimalne wyposażenie oświetleniowe. Obejmuje ono przedni reflektor halogenowy i tylne światło LED. Hulajnoga nie ma świateł drogowych ani funkcji światła hamowania. Nie ma również kierunkowskazów.
Aplikacja i inteligentne funkcje - S5 bez aplikacji i z surowym menu
Joyor S5 jest całkowicie pozbawiony sterowania za pomocą aplikacji. Wszystkie ustawienia muszą być zatem dokonywane za pomocą wyświetlacza i jednostki sterującej na kierownicy. Niestety, menu nie jest intuicyjne. Można ustawić maksymalną prędkość kroków, jasność wyświetlacza i siłę rekuperacji. Jednak każdy element jest po prostu nazwany literą P i liczbą.
Parametry, które można regulować, nie mają również jednostek miary. Zrozumienie, które ustawienie kryje się za którym skrótem, jest więc możliwe tylko przy użyciu dołączonej instrukcji. Irytujące jest to, że nie wszystkie pozycje menu wymienione w instrukcji pojawiają się również na naszym wyświetlaczu. Na próżno szukaliśmy aktywacji tempomatu. Zamiast tego na hulajnodze znajdują się pozycje menu, które nie zostały wyjaśnione w instrukcji.
Brak połączenia z aplikacją jest również wstydem, ponieważ oznacza to, że nie można dodać nowych funkcji - takich jak tempomat - poprzez aktualizację.
Wrażenia z jazdy i komfort - Joyor S5 stabilny i wygodny
Mocną stroną Joyor S5 jest komfort jazdy. Jednym z powodów jest zawieszenie. Chociaż jest ono stosunkowo twarde, w połączeniu z szerokimi oponami, S5 ma bardzo dobre właściwości toczenia. Doskonale radzi sobie również z luźnymi ścieżkami rowerowymi z dużymi kamieniami lub korzeniami, a rowerzysta nie jest nadmiernie wstrząsany na kostce brukowej. Zawieszenie zapewnia również łatwe pokonywanie małych przeszkód, takich jak niski krawężnik.
Z drugiej strony, pchany wahacz w połączeniu z długim rozstawem osi zapewnia płynne prowadzenie. W przeciwieństwie do wielu innych skuterów, S5 może być prowadzony jedną ręką przez krótki czas bez natychmiastowego potwierdzenia tego przez trzepoczącą kierownicę. W połączeniu z dużym podnóżkiem i ergonomicznymi uchwytami zapewnia to bardzo dobry komfort jazdy. Jedynie brak tempomatu nieco psuje ten obraz.
Jednak każdy, kto skusi się na opony z grubym bieżnikiem do przygód w terenie, wkrótce będzie rozczarowany. Krótkie przejazdy są możliwe przy wystarczającym rozpędzie i są przyjemne. Jednak S5 traci moc w wysokiej trawie, luźnym żwirze lub najpóźniej na podjazdach.
Hulajnoga pokonuje łagodne wzniesienia bez wysiłku i prawie w ogóle nie zwalnia. Jeśli jednak nachylenie wzrasta, osiągi spadają, a S5 osiąga prędkość od 10 do 15 km/h. Możliwe jest maksymalne nachylenie do 15 stopni. Jeśli robi się naprawdę stromo, skuter trzeba pchać.
Niestety, wyświetlacz baterii w naszej hulajnodze jest niesprawny: wyświetlacz stale pokazuje pełną baterię. Fakt, że bateria jest pusta, staje się widoczny najpóźniej, gdy S5 nie przyspiesza już do maksymalnej prędkości, ale osiąga tylko około 10 km/h.
Promień skrętu jest dość duży i wynosi dobre trzy metry. Jest to zauważalne podczas codziennego skręcania, ale nie ma żadnych problemów podczas jazdy. Na bardzo ciasnych zakrętach - właściwie tylko podczas pchania - wiązka przewodów może zaplątać się między kierownicą a wahaczem, co w skrajnych przypadkach może prowadzić do wypadków
Gdy jest nowy, mechanizm składania jest bardzo ciasny i wymaga dużej siły do działania. Po kilkukrotnym złożeniu staje się to łatwiejsze. Zabraliśmy również Joyor S5 do pociągu i mogliśmy go łatwo schować. Jednak nie lubiliśmy go nosić ze względu na jego dużą wagę.
Pomimo szczeliny między tylnym błotnikiem a podnóżkiem, rowerzysta pozostaje suchy z tyłu, nawet gdy droga jest mokra. Na przednim kole nie ma jednak osłony przeciwbryzgowej. W rezultacie buty i skuter stają się mokre i brudne.
Przyspieszanie i hamowanie - S5 gwałtownie hamuje
Pod względem przyspieszenia hulajnoga Joyor jest bardzo powściągliwa, zwłaszcza na początku. Ogólnie rzecz biorąc, wartości przyspieszenia S5 są imponujące, co pokazuje porównanie z innymi skuterami. Jednak bardzo harmonijne dostrojenie sprawia, że jest on stosunkowo powolny. Nie ma różnych trybów jazdy.
Polecenia przepustnicy są realizowane ze znacznym opóźnieniem. Jest to szczególnie zauważalne, gdy przepustnica jest zmniejszana - na przykład przed zakrętami lub przeszkodami - a następnie ponownie przyspieszana. Z drugiej strony hamulce działają jeszcze bardziej gwałtownie. Wynika to w mniejszym stopniu z hamulców tarczowych niż z agresywnych ustawień hamulca silnikowego. Chociaż można to dostosować za pomocą menu, charakter pozostaje taki sam.
Podczas hamowania Joyor S5 szybko doprowadza tylne koło do granicy przyczepności. Ponadto siła hamowania nie jest przykładana liniowo, ale bardzo gwałtownie - wymagana jest praktyka. Z drugiej strony, takie zachowanie zapewnia bardzo dobre wartości hamowania. Cieszy fakt, że skuter pozostaje dobrze kontrolowany i stabilny podczas hamowania awaryjnego.
0-15 km/h | 0-20 km/h | 5-15 km/h | 5-20 km/h | |
---|---|---|---|---|
Przyspieszenie | 3,54 s | 4,99 s | 3,11 s | 4,64 s |
15-0 km/h | 20-0 km/h | |
---|---|---|
Droga hamowania na sucho | 0,81 m | 1,43 m |
Bateria i ładowanie - Duża bateria w Joyor S5
Joyor podaje pojemność baterii S5 jako 624 Wh, co czyni ją dużą jak na hulajnogę elektryczną. Według producenta powinno to umożliwić zasięg do 55 kilometrów. Zabraliśmy hulajnogę na 20-kilometrową jazdę testową. Obejmowała ona kilka podjazdów, a także krótkie odcinki na szutrowej ścieżce rowerowej.
Ponadto na długim etapie prawie w ogóle nie musieliśmy hamować, co oznaczało, że skuter nie był w stanie odzyskać dużej ilości energii. Zaczynamy od pełnej baterii i mierzymy, ile możemy naładować. Na opisanej trasie S5 zużył 387 Wh. Odpowiada to 19,35 Wh na kilometr, co daje nam zasięg 32,25 km. W codziennej jeździe miejskiej realistyczne powinno być maksymalnie 40 kilometrów.
Ładowarka osiąga szczytową moc 120 watów, ale średnia moc jest znacznie niższa. Pełne ładowanie trwa ponad siedem godzin. Zaślepka portu ładowania nie jest idealnie dopasowana; kilkakrotnie otwiera się samoczynnie podczas jazdy.
Werdykt - Joyor S5 jest królem zawieszenia
W przypadku S5, Joyor nie skupia się tylko na przyciągającym wzrok wyglądzie. Konstrukcja podwozia hulajnogi jest szczególnie imponująca. Hulajnoga jest stabilna, wygodna dzięki pełnemu zawieszeniu i przyjemna w prowadzeniu. Dzięki dobrej ergonomii, dużej ilości miejsca i pojemnemu akumulatorowi, wycieczki mogą być również dłuższe. Chcielibyśmy jednak zobaczyć w szczególności tempomat.
Do gryzącego charakteru hamulców trzeba się trochę przyzwyczaić. Jednak przy odrobinie praktyki S5 zapewnia również krótką drogę hamowania, pozostając zawsze kontrolowanym i stabilnym. Z drugiej strony, promień skrętu powinien być nieco mniejszy. Z drugiej strony stosunkowo duża waga jest zauważalna tylko podczas noszenia.
Chcielibyśmy zobaczyć połączenie aplikacji dla hulajnogi. To znacznie ułatwiłoby ustawienia. Menu jest jednak zrozumiałe tylko przy pomocy instrukcji. Na szczęście ustawienia nie muszą być często zmieniane. Niedziałający wyświetlacz baterii na urządzeniu testowym jest irytujący.
Ogólnie rzecz biorąc, Joyor S5 imponuje dobrą jakością wykonania i bezpieczną obsługą. Producent oferuje również modele o większej mocy i z dwoma silnikami na życzenie. Znacznie lżejszy i bardziej ekonomiczny jest Xiaomi Mi Scooter 3.
Cena i dostępność
Rozpiętość cenowa Joyor S5 w Internecie jest ogromna. Ważne: Istnieje wersja z ABE i wersja bez ABE. Wersja ABE jest obowiązkowa do rejestracji w Niemczech. Hulajnoga jest sprzedawana przez różnych dealerów, takich jak Amazon (DE), a także przez naszą wypożyczalnię Geekbuying.
Transparency
The selection of devices to be reviewed is made by our editorial team. The test sample was given to the author by the manufacturer free of charge for the purposes of review. There was no third-party influence on this review, nor did the manufacturer receive a copy of this review before publication. There was no obligation to publish this review. We never accept compensation or payment in return for our reviews. As an independent media company, Notebookcheck is not subjected to the authority of manufacturers, retailers or publishers.
This is how Notebookcheck is testing
Every year, Notebookcheck independently reviews hundreds of laptops and smartphones using standardized procedures to ensure that all results are comparable. We have continuously developed our test methods for around 20 years and set industry standards in the process. In our test labs, high-quality measuring equipment is utilized by experienced technicians and editors. These tests involve a multi-stage validation process. Our complex rating system is based on hundreds of well-founded measurements and benchmarks, which maintains objectivity. Further information on our test methods can be found here.