
Monster Hunter Wilds Benchmark - Wymagająca fabularna gra akcji, która do dobrego działania potrzebuje karty graficznej dGPU
Klaus Hinum (tłumaczenie DeepL / Ninh Duy) Opublikowany 🇺🇸 🇩🇪 ...
Werdykt - Brak przyzwoitej liczby klatek na sekundę bez naprawdę szybkiej karty graficznej
Test porównawczy Monster Hunter Wilds pokazuje, że gra stawia stosunkowo wysokie wymagania sprzętowe. Ze względu na długi czas działania i wiele różnych scen, powinien on dać dobry obraz wydajności gry. Nasze testy pokazują, że nawet bardzo wydajne zintegrowane karty graficzne, takie jak AMD Radeon 890Msą obecnie przytłoczone przez grę. Częstotliwość odświeżania na poziomie około 30 klatek na sekundę z pewnością przełoży się na szarpaną wydajność w wymagających scenach walki. Jednak z włączoną technologią skalowania w górę, taką jak FSR, powinieneś być w stanie grać w tę grę bez większych obaw. 60 klatek na sekundę można osiągnąć tylko z kartą graficzną średniej klasy, taką jak RTX 3060 Laptop GPU. Wyższe ustawienia graficzne są również osiągalne w przypadku aktywacji DLSS. Dla tych, którzy chcą grać w rozdzielczości QHD z maksymalną jakością, wymagana jest karta graficzna wysokiej klasy, taka jak RTX 4080 Laptop GPU dla fanów UHD zalecana jest karta graficzna gPU 4090 do laptopów jest koniecznością (najlepiej z DLSS).
Technologia, ustawienia i testy porównawcze
Do naszych wyników używamy średnich wartości FPS, które są wyświetlane po zakończeniu. Testy przeprowadzamy przy domyślnych ustawieniach "najniższych", "średnich" i "ultra". W przypadku "ultra" dodajemy również ray tracing w ustawieniu "high". Upscaling jest obecnie obsługiwany przez benchmarki DLSS 3.7.10, FSR 3.1.3 i XeSS 1.3.1. Obecnie przyglądamy się tylko DLSS i FSR w wybranych ustawieniach. W przypadku rozdzielczości ograniczamy się do zwykłych ustawień 16:9 1920x1080 (FHD), 2560x1440 (QHD) i 2840x2160 (UHD). Jak zwykle upewniamy się, że w systemie zainstalowane są najnowsze aktualizacje systemu Windows i sterowniki graficzne.