Recenzja Skull & Bones: Testy porównawcze laptopa i komputera stacjonarnego
Systemy testowe
Na tych urządzeniach przeprowadzamy obecnie nasze testy porównawcze w grach. Kliknięcie na zdjęcia przeniesie Państwa na stronę internetową danego producenta. Więcej szczegółów na temat ich specyfikacji znajdą Państwo na końcu artykułu.
Tech
Podczas gdy Skull & Bones zostało dość przyzwoicie przyjęte przez prasę, piracka gra przygodowa zbiera głównie negatywne opinie od graczy. Jak się później okazało, jej chaotyczny, trwający ponad 10 lat czas rozwoju oznaczał, że ta trudna sytuacja była całkowicie do przewidzenia.
W naszym artykule porównawczym skupimy się przede wszystkim na technologii Skull & Bone, która okazała się znacznie lepsza. Choć gra nie pobije żadnych rekordów pod względem wizualnym (na przykład wiele tekstur mogłoby być lepszych), jej ogólny wygląd jest w porządku - a ponadto jej wymagania sprzętowe nie są zbyt ekstremalne, co wkrótce szczegółowo przeanalizujemy. Co więcej, technologia gry wydaje się być dość dojrzała (Ubisoft korzysta z własnego silnika Anvil Engine). Oznacza to, że w trakcie naszych testów nie odnotowaliśmy ani jednej awarii lub innych większych problemów.
Jak wiadomo z większości gier Ubisoftu, Skull & Bones oferuje rozbudowane menu ustawień podzielone na dwie części - prawdopodobnie ze względu na jego masę. Zaczynając od zakładki Visuals, gdzie można zmienić tryb obrazu, proporcje, rozdzielczość, VSync, pole widzenia i limit FPS. Jeszcze więcej ustawień można znaleźć w menu Grafika, które zawiera ponad 10 opcji, które można dostosować za jednym zamachem za pomocą ustawień wstępnych. Począwszy od bardzo wysokiego poziomu, aktywowane jest globalne oświetlenie ray-tracing, ale nie odbywa się to kosztem zbyt dużej wydajności. Z drugiej strony, mniej niż idealne jest to, że automatyczny upscaling jest automatycznie aktywowany na każdym poziomie. Na potrzeby naszych testów ręcznie ustawiliśmy opcje na TAA Native (z wyjątkiem benchmarków DLSS i FSR).
Z kolei podoba nam się, że liczne ustawienia są wizualizowane za pomocą obrazów porównawczych - oprócz wyjaśnień tekstowych. Ubisoft dodał również praktyczny wyświetlacz VRAM do menu opcji. Zgodnie z tym, około 8 GB jest wymagane dla mieszanki ustawień 4K i Ultra, co nie jest ani mało, ani szczególnie dużo. Pozytyw: W przeciwieństwie do Assassin's Creed Miragezmiany są wprowadzane bez konieczności ponownego uruchamiania gry. W międzyczasie twórcy mogliby jeszcze popracować nad czasem ładowania gier.
Benchmark
Jak to jest typowe dla Ubisoft, Skull & Bones zawiera zintegrowany benchmark, który przez około 1,5 minuty pokazuje świst śledzenia i prezentuje spektakularne bitwy morskie, a także ujęcia lądowe (zobacz wideo).
Wykres liczby klatek na sekundę jest wyświetlany już podczas pomiaru. Naciśnięcie spacji otwiera dalsze opcje, na przykład obciążenie (V)RAM lub GPU. Po zakończeniu pomiaru wszystko jest podsumowywane w ładnym przeglądzie.
Wyniki
Jak już wspomniano, wymagania systemowe gry nie są zbyt wygórowane. Chociaż nawet szybkie iGPU, takie jak Radeon 780M mają pełne ręce roboty podczas uruchamiania gry w rozdzielczości 1920 x 1080 pikseli i minimalnych ustawieniach (1280 x 720 pikseli nadal działa płynnie na modelu AMD), rywale ze średniej półki, tacy jak Radeon RX 7600S lub lepiej radzą sobie z Full HD i maksymalnymi ustawieniami.
FHD (1,920 x 1,080)
Skull & Bones | |
1920x1080 Low Preset AA:T 1920x1080 Medium Preset AA:T 1920x1080 High Preset AA:T 1920x1080 Ultra High Preset AA:T | |
NVIDIA GeForce RTX 4080, i9-13900K | |
AMD Radeon RX 7900 XT, i9-13900K | |
NVIDIA GeForce RTX 4090 Laptop GPU, i9-13900H | |
NVIDIA GeForce RTX 4080 Laptop GPU, i9-13950HX | |
NVIDIA GeForce RTX 4070 Laptop GPU, i9-13900HX | |
NVIDIA GeForce RTX 4060 Laptop GPU, R9 7940HS | |
NVIDIA GeForce RTX 4050 Laptop GPU, i7-13700H | |
AMD Radeon RX 7600S, R9 7940HS | |
AMD Radeon 780M, R9 7940HS |
QHD (2560 x 1440)
Do uruchomienia gry na monitorach QHD nie potrzeba też wysokiej klasy podzespołów. Przy rozdzielczości 2560 x 1440 pikseli i przy użyciu ustawienia wstępnego Ultra, karta GeForce RTX 4050 radzi sobie z ponad 40 klatkami na sekundę.
Skull & Bones | |
2560x1440 Ultra High Preset AA:T | |
NVIDIA GeForce RTX 4080, i9-13900K | |
AMD Radeon RX 7900 XT, i9-13900K | |
NVIDIA GeForce RTX 4090 Laptop GPU, i9-13900H | |
NVIDIA GeForce RTX 4080 Laptop GPU, i9-13950HX | |
NVIDIA GeForce RTX 4070 Laptop GPU, i9-13900HX | |
NVIDIA GeForce RTX 4060 Laptop GPU, R9 7940HS | |
NVIDIA GeForce RTX 4050 Laptop GPU, i7-13700H | |
AMD Radeon RX 7600S, R9 7940HS |
UHD (3 840 x 2 160)
Do grania w 4K potrzebne są tylko drogie urządzenia do gier - jeśli nie korzystają Państwo ze skalowania w górę. Połączenie rozdzielczości 3,840 x 2,160 pikseli i wstępnie ustawionej rozdzielczości Ultra High wymaga GeForce RTX 4080 co najmniej. Z aktywowanym DLSS (jakość), karta RTX 4060 jest wystarczająca.
Skull & Bones | |
3840x2160 Ultra High Preset AA:T 3840x2160 Ultra High Preset + Quality DLSS 3840x2160 Ultra High Preset + Quality FSR | |
NVIDIA GeForce RTX 4080, i9-13900K | |
AMD Radeon RX 7900 XT, i9-13900K | |
NVIDIA GeForce RTX 4090 Laptop GPU, i9-13900H | |
NVIDIA GeForce RTX 4080 Laptop GPU, i9-13950HX | |
NVIDIA GeForce RTX 4070 Laptop GPU, i9-13900HX | |
NVIDIA GeForce RTX 4060 Laptop GPU, R9 7940HS | |
NVIDIA GeForce RTX 4050 Laptop GPU, i7-13700H | |
AMD Radeon RX 7600S, R9 7940HS |
Overview
Test system details
Laptop | Karta graficzna | Procesor | Pamięć RAM |
---|---|---|---|
Asus ROG Zephyrus M16 | Nvidia GeForce RTX 4090 @150 W TGP (16 GB GDDR6X) | Intel Core i9-13900H | 2 x 16 GB DDR5 |
Razer Blade 16 Mid 23 | Nvidia GeForce RTX 4080 @175 W TGP (12 GB GDDR6X) | Intel Core i9-13950HX | 2 x 16 GB DDR5 |
XMG Pro 15 E23 | Nvidia GeForce RTX 4070 @140 W TGP (8 GB GDDR6) | Intel Core i9-13900HX | 2 x 16 GB DDR5 |
Razer Blade 14 Mid 23 | Nvidia GeForce RTX 4060 @140 W TGP (8 GB GDDR6) | AMD Ryzen 9 7940HS | 2 x 8 GB DDR5 |
Medion Erazer Scout E20 | Nvidia GeForce RTX 4050 @100 W TGP (6 GB GDDR6) | Intel Core i7-13700H | 2 x 8 GB DDR5 |
Asus TUF Gaming Advantage A16 | AMD Radeon RX 7600S (8 GB GDDR6) & AMD Radeon 780M | AMD Ryzen 9 7940HS | 2 x 8 GB DDR5 |
Tower PC | Karta graficzna | Procesor | Pamięć RAM |
---|---|---|---|
Asus ROG Strix Z790-F | Nvidia GeForce RTX 4080 (16 GB GDDR6X) AMD Radeon RX 7900 XT (20 GB GDDR6) |
Intel Core i9-13900K | 2 x 24 GB DDR5 G.Skill |
monitor 4K | System operacyjny | Sterownik Nvidia | Sterownik AMD |
---|---|---|---|
Philips Evnia 42M2N8900 | Windows 11 | ForceWare 551.52 | Adrenalin 24.1.1 |